Sałatka z awokado, pomarańczą i szpinakiem

SKŁADNIKI (na 2 porcje) – 1 dojrzałe awokado – 1 duża pomarańcza – 2 duże garści młodego szpinaku – 1 mała szalotka – sok z 1/2 cytryny – oliwa – świeżo zmielony pieprz i sól KROKI 1. Młody szpinak umyć, osuszyć i przebrać. Pomarańczę obrać, wykroić białe skórki i podzielić na cząstki. Awokado przekroić, wyjąć pestkę, … Czytaj dalej

Ryż z grejpfrutem i orzechami laskowymi

Kolejna wariacja na temat ciepłego śniadania. Jeśli przeglądaliście inne przepisy na blogu z kategorii śniadanie, pewnie zauważyliście, że moje śniadania są na ogół ciepłe i wilgotne🙂 Takie dania fantastycznie rozgrzewają i nawilżają po nocy i łagodnie budzą żołądek do wytężonej pracy podczas dnia. SKŁADNIKI (na 1 porcję) – 1/3 szklanki dowolnego ryżu (u mnie brązowy … Czytaj dalej

Deser gruszkowy

Deser lub śniadanie. Deser schłodzony lub śniadanie na ciepło. Lub na odwrót🙂 Pomysł na wykorzystanie ugotowanego wcześniej ryżu. U mnie ryż słodki (lub inaczej kleisty, słodki jest tylko jeśli go posłodzicie. :-)) O kuzu pisałam wcześniej w tym poście. SKŁADNIKI (na 2 porcje) – 1 szklanka ugotowanego ryżu – 12 daktyli (namoczonych w ciepłej wodzie … Czytaj dalej

Jarmuż z marchewką

Najprostszy przepis na jarmuż, krótko smażony w marchewką, jabłkiem i szalotką. Doskonały dodatek do ryb. Jeśli macie kurki lub coś innego grzybowego, możecie śmiało dodać do tego zestawu. SKŁADNIKI (na 1 dużą porcję) – 1 marchewka – 5-6 liści jarmużu – 1 małe jabłko – 2 małe szalotki lub 1 duża – 3-4 cienkie plasterki … Czytaj dalej

Mus czekoladowy z kaszy gryczanej

Wspominałam, że uwielbiam słodkości?🙂 SKŁADNIKI (na 4 porcje) – 1/2 szklanki niepalonej kaszy gryczanej – 2 1/2 szklanki mleka roślinnego – 18 daktyli – tabliczka gorzkiej czekolady bezglutenowej – 1/2 łyżeczki cynamonu – szczypta soli – 1 łyżka masy kokosowej lub oleju tłoczonego na zimno o neutralnym smaku (np. z pestek winogron) KROKI 1. Podgrzać … Czytaj dalej